Sunday, June 07, 2009

Hur gick det med planerna jag skulle hålla mig till?

Den första januari i år gav jag ett nyårslöfte, och det var

Hålla mig till planen

Sedan har jag gladeligen glömt vilken planerna var, men de har liksom hängt över mig som ett mörkt moln ändå. Därför tog jag just och tittade på bloggen för att se vad det var jag skulle göra och hittade en kort lista (*lättad suck*). Låt oss gå igenom den punkt för punkt


  • Sätta upp två nya odlingsfönster inomhus

Det har jag gjort, även om jag inte satt upp tilläggsljus som jag tänkte först. Dels provar jag att odla mangold under mörkare förhållanden (vilket den ska tåla), dels är det sommar och tilläggsljus är onödigt i ett av dem.


  • Bygga nio högbäddar på mina kolonilotter

Inte gjort, och det eftersom jag blev tvungen att säga upp kolonilotterna. Jag saknar dem, men inomhusträdgårdarna tar all den tid jag har.


  • Röja och tapetsera mitt arbetsrum

Detta står på tur att göras - just nu tapetserar vi hallen och säljer av ägodelar så att det överhuvudtaget går att komma in i arbetsrummet. Det har varit skräpkammare väl länge.


  • Sätta upp en levande vägg i arbetsrummet med hjälp av akvaponiska system

Vi ska ju flytta, så detta kommer förmodligen att bli i nästa arbetsrum.

Jag måste säga att jag ligger bättre till än jag trodde själv. Två punkter är avpoletterade (jag kan inte gärna bygga högbäddar när jag inte har kvar lotten), och en på gång att utföras.

Fast det finns en plan jag inte har hållit - jag har inte gått ner i vikt. Men jag lovar, jag ska snart ta tag i det! Snart. Absolut. Jättesnart...

(Varför, varför ska kanelbullar vara så goda?)

No comments: