Wednesday, June 10, 2009

Reboota parkettodlaren...

Det känns som att starta om livet det här. Jag vilar mycket, mestadels genom att titta på film för att inte upptäcka att jag har massor att göra omkring mig, och jag mår bättre och bättre. Melonerna och chiliplantorna har gjort sin första resa ut på balkongen för att härdas - idag har varit en ovanligt mulen dag, vilket är bra. Solljuset är ofta ett lika stort problem som temperaturförändringarna när man planterar ut inneväxter.

Jag har också tid att drömma och fundera på vad jag egentligen vill. Just nu saknar mitt liv ett fokus och istället har jag massor med storslagna planer som inte samarbetar. En av drömmarna är att öppna en stor inomhusfarm, och jag tror att jag kan få en del goda idéer i Japan (jag är knappast ensam om de här drömmarna och vissa har kommit längre än andra). Fast jag tror inte att min farm blir lika steril som den här.

No comments: