Wednesday, September 10, 2008

Ett fönster för basilika och tomat


Tja, så går det när man försöker vara konstnärlig; växterna syns inte. Men medge att det är ett snyggt motljus...



Här syns mina sorgebarn bättre. Det är sonens fönster. Jag har hunnit göra en del, de mest vissna växterna är bortplockade, och smultronen har fått sig en ordentlig dusch efter att jag tagit bort deras vissna blad. Krukorna ska tömmas och sterilisieras och sedan är det dags för nya fräscha plantor. Sonen har beställt tomat och basilika plus att smultronen ska få vara kvar. Förmodligen är det något mer också, jag är skamligt dålig på att minnas sånt. Vi får väl ta en rundabordsförhandling den dag det är dags att sätta nya frön. Jag har en stor burk med fröpåsar och jag är inte rädd för att använda den.

De mer långsiktiga planerna går ut på ett till lysrör med tilläggsljus, och kanske ett akvaponisystem här också. Maken, som både har erfarenhet och fötterna stadigare på jorden, har sagt att det akvarium som får plats i leksakshyllan inte blir speciellt stort. Och det vet jag ju... men man kan väl få drömma?

No comments: