Thursday, May 29, 2008

I morgon vilar jag seriöst...


Idag har varit en sån där dag då huvudet inte hängt med. Ni vet, som det blir när man är trött efter alltför många nätters nattsuddande. Jag har förlagt saker, påbörjat saker och glömt dem när jag lämnat rummet, hittat andra påbörjade projekt i nästa rum och obekymrat fortsatt på dem, tills jag måste gå till det första rummet och hittar det jag påbörjat där - som jag fortsatt på tills jag... osv. osv.

Jag har lyckats vattna mina växter, och till och med nibblat litet på den jungel som malabarspenaten bildar. Men när jag skulle fortsätta in i köket hade vattenflaskan plötsligt flugit sin kos. Själv hade jag på något sätt hamnat framför datorn i biblioteket.
"Var tog den vägen nu?" tänkte jag samtidigt som jag såg upp, och såg det som fanns direkt framför näsan, nämligen rummets majestätiska dubbelfönster.

Där stod flaskan, så grafiskt välplacerad att jag var tvungen att ta ett kort.

No comments: