Tuesday, May 06, 2008

Bättre än ett gymkort

Divor på väg till kolonilotten.


I ett par dagar nu har jag haft en downperiod när det gäller odlandet. Det har tidigare betytt att alla mina krukväxter vissnat ner, men nu har jag faktiskt vattnat som jag ska. Jag betraktar det som ett framsteg och satsar på att fortsätta så. Kanske är det de extra timmarna ute på kolonilotten som gjort mig gott. Jag går dit varje dag och hittar på något att göra, och även om det 'bara' är en halvtimme på plats så ger det en massa extra frisk luft på en vecka.

Imorgon måste dock mina kära inomhusdivor få sitt. Jag ämnar dopa mig med en kopp helveteschoklad och köra hela rutinen med dusch och vattning innan jag lägger mig för att vila med en god trädgårdsbok (tusenbladstårta?). Jag hoppas i alla fall att jag kan vila efteråt...

1 comment:

cS said...

Klart man ska ha lite viloperiod. Det får inte bara vara förunnat växterna. Jag brukar ta mig ner till min koloni bara för att få en fika. Sedan är batterierna laddade igen.