Wednesday, March 25, 2009

Jag tycker att ni är FANTASTISKA!



Jag fick den här från Ayla på Aylas tankar, och jag blev jätteglad! Nu är det dags att skicka den vidare, och jag skickar den till en samling trädgårds- och miljöbloggare. (Låter "miljöbloggare" tråkigt? Jag läser dem för att det är roligt klurigt folk som skriver.) De som tror att bloggare bara är tonåriga modekännare borde verkligen ta en titt på trädgårdsbloggarna - här finns det människor av alla sorter.

The Indoor Garden(er)(engelska)
Yes! En kollega! Han bor I Washington i USA och har just byggt den mest ambitiösa inomhusträdgård jag sett - han har snarast en kolonilott i behållare. Jag skickar utmärkelsen vidare för tapperhet i kruka.

Allt kan grönska
Trädgårdsfotografen Maria Bergs blogg. Föga förvånande skickar jag utmärkelsen vidare för alla dessa vackra bilders skull.

Hur stort avtryck gör en morsa 49+?
Morsan odlar, testar olika miljögrejer (som tvättnötter) och längtar efter våren. Jag tror morsan behöver lite uppmuntran i väntan på mer sol, men mest skickar jag utmärkelsen för de fantasifulla karamellfärgsblommornas skull.

Lilla B
En av de första som läste Parkettodlaren och ägaren av ett fantastiskt växthus. Hon längtar också efter våren (verkar vara lika vanligt som flunsan just nu). Jag skickar utmärkelsen för den trivsamma bloggen och de fina sticklingarnas skull.

Slottsträdgårdsmästaren
"Slottis" fotar, lägger upp låtar, presenterar olika växter och besöker mässor åt oss. Och han jobbar i en slottsträdgård (ja, jag är också avundsjuk - undrar om hans arbetsgivare skulle gå med på att odla en helt ätbar park...). Bloggen är lika trivsam som Lilla Bs, men det som avgör saken är att han lade upp ett foto på sin blommiga tapet från sjuttiotalet - taget då det begav sig. Utmärkelsen skickas för tapperhet i bild.

(Jag tar mig friheten att skicka utmärkelsen vidare till fem engelska bloggar i Indoor Gardener - det blir svårt för läsarna annars. Ta gärna en titt och se vilka det blev där.)

5 comments:

Maria Berg said...

Tack alltid trevligt att börja dagen med att får känna sig lite extra uppskattade.

Frost igen idag - funderar att börja odla innomhus... jag väntar på att det skall bli frostfritt.
Men sakll inte klaga allt för mycket för solen skiner faktist idag på en blå himmel.

Matrix- tack.
/MB

morsan said...

Tack snälla du!! Vad stolt jag blir! Ska fundera på vilka som ska få den av mig. Lite bloggtorka nu av olika anledningar. Bl.a. förbereder jag hus och hem för en mindre invasion. Ska precis fylla "49+"... Mycket att göra innan dess. Kram!

Grönsaksbloggaren said...

Men jag då?

Grönsaksbloggaren said...

Ursäkta, jag fattade inte att det är fråga om en utmärkelse. Trodde det bara var en lista i största allmänhet på odlingsbloggar.

Rosengeranium said...

Kul att ni blir glada! Tråkigt att jag missade dig, Grönsaksbloggaren! Jag kommer att göra fler listor, du är klart värd en utmärkelse.