Sunday, May 17, 2009

Syttende Maj



Idag är det Syttende Maj och att säga Grattis till Norge är så mycket ett understatement att det är som att använda en ärta när det krävs en melon. Jag tar chansen att lägga upp två av mina favoritfilmer med anknytning till Norge. Den ni har här ovan är kocken Andreas Viestad från New Scandinavian Cooking som lagar rökt öring med nässelsoppa - jag har ju tjatat en del om nässlor nu. Han kokar sina nässlor i enbart grädde, minsann!

Här under har ni Norges vinnande bidrag i Melodifestivalen 2009. Det kommer att dröja ett tag innan jag tröttnar på att titta på det. Låten är bra, men kolla dansarna! Jag vill också kunna göra musikaliska armhävningsvolter och hoppa upp i handstående och vifta med benen! Hmmmm, om jag börjar träna nu och jobbar hårt kanske jag klarar det till min femtioårsdag. Tror ni Frikar kan tänka sig att ta en trainee?...

Om jag skulle sammanfatta båda videorna skulle jag säga "mer av allt". Se där ett framgångsrecept som heter duga!

JätteGRATTIS till NORGE!

No comments: