Thursday, April 07, 2011

Som ett brev på posten

Idag var jag på anställningsintervju och fick ett nytt jobb. Inget högavlönat, men det kommer dra in pengar till familjen och det är ju bra. Häromdagen fick jag också ett paket med fröer från en kompis i Frankrike. Jag skickade henne ett gäng olika blomfröer mot att hon hittade intressanta saker där nere. Det blev maché, cikoria och rödbeta - ska bli intressant att se hur de ser ut när de kommer upp. Jag ska bara hitta en kolonilott att så dem på, och kanske peta ner ett eller annat frö i kruka här också. En av förpackningarna hade dessutom tillagningsanvisningar på baksidan, något som fick mig att le. Samtidigt tycker jag att det borde finnas på alla fröpåsar - jag kan inte vara den enda som stått med ett hav av välmående grönsaker och tänkt
"Och nu då???"

No comments: