Thursday, April 21, 2011

Äntligen har jag kommit igång med en dröm!

Jag har börjat skriva på en liten handbok i grönsaksodling inomhus. Första avsnittet publicerar jag här på bloggen nästa vecka och jag har tillbringat några lyckliga timmar med att planlägga innehållet och göra översikter av de första avsnitten. Ännu lyckligare är jag över de möjligheter jag har med nätet; jag kommer att lägga upp texten för gratis nedladdning, och ordna lyxvarianter i papp och för läsplattor som går att köpa för en billig peng. Jag drömmer till och med om att ordna en ljudboksupplaga. Allt detta kan jag göra utan att behöva lägga ut en enda spänn tack vare ställen som Podiobooks och Lulu.

Enda smolket i glädjebägaren är att jag inte kan ställa upp några egna inomhusodlingar just nu - vi flyttar nämligen i Juni. Förra gången jag flyttade inomhusodlingar sprätte det tomater överallt och stänglar bröts åt höger och vänster, så jag har beslutat att vänta med sådden tills vi säkert flyttat vårt bohag. Fram till dess får jag ägna mig åt planering. Vi får två och en halv extra fönster - bara en sån sak! Dessutom kommer jag ju att ha en alldeles utmärkt handbok att följa :P .

Idag blev det också klart att jag får arrendera två kolonilotter. Detta gör att jag får en plats där jag kan gräva ner min bokashikompost när den marinerat klart, och jag kan ta upp den avfallshanteringen igen. Det kommer att bli en arbetsam vår, men rolig.

No comments: