Sunday, January 18, 2009

Every grain is sacred...



Jag förstår varför man får stadsbarn att baka sitt bröd bokstavligen från ax till limpa, men ibland - när jag är på det humöret - kan jag förundras över detta behov att lära stadsbor var deras mat kommer ifrån. Tänk om det skulle vara tvärtom; tänk om man varje år skulle samla in barn från landet och tvinga dem att skruva ihop en rulltrappa, eller låta dem tillverka Dagens Nyheter genom att först fälla träden som ska bli till massa i pappret och sedan göra vartenda moment i den process som slutar med att en tidning ramlar ner i brevlådan.

När jag hör Ian Lai kan jag inte låta bli att brista ut i

Every grain is sacred,
every grain is great.
If a grain is wasted,
God gets quite irate!


Vad jag travesterar? Monthy Python förstås!



Barnkörer, dansande nunnor, fyrverkerier och en drake. Det gänget visste vad som är humor!

No comments: