Wednesday, November 26, 2008

Litet fakta om tilläggsljus

Dagens insats här hemma har varit att tappa ur den plastback jag fyllde med vatten igår. Jag hade tänkt spara det för att vattna blommor med, men baljan var oemotståndlig för husets yngre generation och när dunkarna för blomvatten visade sig vara fulla gav jag upp och hämtade en hävert.

För att ni ska ha litet att bita i ändå har jag letat upp en bra webbsida om tilläggsljus på nätet. Little Greenhouse är en amerikans växthusförsäljare, så de tar upp de olika tilläggsljus som tillverkas speciellt för odling. Sidan är på engelska, kortfattad och överskådlig.

Indoor Plant Grow Light Guide



Om du skulle vilja ha tilläggsljus men inte har råd med något av de här så kan du köpa kallvita vanliga lysrör, så starka som möjligt. De har visat sig vara nästan lika effektiva som specialljus och är en bra början. Jag använder dem själv.

No comments: