Friday, February 09, 2007

De misstag jag gjort hittills

 Okej! Här kommer min bikt

*Jag använde fel kvalitet på jorden – billig såjord köpt på närmaste storköp. Ska vara nogrannare nästa gång.

*Jag förvarade jorden fel – liggande i en genombruten låda på balkongen så att jorden kunde suga åt sig fukt och sjunka ihop

*Jag provade en ny sorts krukor, vars utformning jag själv tänkt ut – egentligen inte ett misstag. Det här var ju ett medvetet experiment där teorin jag hade inte fungerade så bra med verkligheten. Man får räkna med spill.

*Jag provade att gallra i ett alldeles för tidigt stadium – jag är frestad att säga att de små kvarvarande stronkarna dog av ensamhet, men istället berodde det faktiskt på att

*jag ställde krukan inom räckhåll för en upptäckarglad tvååring.

No comments: