Tuesday, March 27, 2007

Och vifta en död höna över tangentbordet....

Svenska blogbibliotek har mycket märkliga och krångliga antagningsprocedurer. För att bli indexerad på Bloggkartan.se måste jag göra ett blogginlägg och länka till deras site, efter att ha sett till att jag är indexerad av Knuff.se som vill att man pingar Nyligen.se...

Jag är inte helt lycklig över att lägga ett inlägg om svenska bloggportaler i en blogg som strängt håller sig till odlande i blomlådor och balkong, särskilt inte som den har Indoor Gardener som dotterblogg där alla mina inlägg speglas på engelska. Men eftersom regler är regler, och siten dessutom är vänlig att tillhandahålla en standardiserad text med inbyggd länk så:

Jag har placerat min blogg i
Uppsala
på bloggkartan.se

I övrigt tycker jag att Nyligen.se med alla dess sockpuppets kan ta och kasta ett getöga på antagningsförfarandet hos tex. Blogarama och Bloghub.

Intressantare poster kommer snart.

No comments: