Sunday, April 13, 2008

För en madelainekakas skull



På mässan hade jag ett madelainekakeögonblick - dvs. jag hamnade av slumpens spel på en plats där jag kastades in i ett minne från långt tillbaka i mitt liv, precis som huvudpersonen i "På spaning efter den tid som flytt" när han äter en madelainekaka. Istället för att berätta om minnet (som egentligen bara handlade om en heliumballong) lägger jag upp ovanstående video med the Corries - för det var ungefär så här det kändes.

The Corries är en stor favorit, så ni får en bonusfilm, plus länken till deras websida (www.corries.com) om ni vill handla utmärkt bra musik och dvd:er med upptagningar från deras liveframträdanden.

2 comments:

cS said...

Tack för dina länkar. Kanske ska jag djupa mig lite Youtube, har hittills inte orkat. Du verkar ha bra koll på det. Ersätter det din TV ? ;-)

Rosengeranium said...

Delvis, mest surfar jag runt för att hitta kul saker att lägga upp på bloggen till helgerna.