Thursday, February 21, 2008

Ofrivillig semester...

Jag har inte kunnat blogga sedan i lördags. Det hela har att göra med registreringen av ett företag (mitt) och ett nästaninköp av en lägenhet. Administration, helt enkelt. Företaget har nog tagit det mesta av min tid, inte för att det egentligen är så svårt att starta eller registrera - för sånt är enkelt idag - utan för att jag lidit av en svårartad 'tenta'ångest. Det är som om jag trott att så fort jag registrerat så ska en vampyr hoppa fram bakom närmsta dörr och ropa "haHA! Nu HAR jag dig!" och sköntaxera mig ner till sista blodsdroppe. Att besegra en sån skräck tar tid, i det här fallet ca en timme per knapptryck på datorn.

Om du nu säger "Vänta nu - det borde betyda flera års kamp!" Alldeles riktigt, det här företaget har varit ett mångårigt projekt och nästan registrerat ett flertal gånger. Det var först med lockbetet 'trevlig lägenhet i område där vi vill bo' som jag verkligen tog ångestdemonen vid strupen och skakade skiten ur honom. Fortfarande finns det en del ångestmoment kvar, så jag hoppas att ni ursäktar de korta inlägg jag kommer posta några dagar framöver.

Nej, jag vet! Det är inte en semester, men i och att jag blir företagare kommer bloggande att vara mitt jobb, så jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det. "Extra tidstjuv"? Straffarbete? Semester låter liksom trevligare.

No comments: