Sunday, March 18, 2007

Rymd och ljus


Nu på eftermiddagen öppnade jag mickron och hittade mjölken maken min värmt åt mig till förmiddagsfikat. Det har varit ont om sömn på sistone.

När jag känner mig så här soggig ägnar jag mig helst åt praktiskt arbete, så idag satte jag upp det extraljus som mina odlingar kräver. Det är nog i sista stund. De små portlak- och majroveplantorna har sträckt sig efter ljuset så att de nästan ligger horisontellt utmed jorden dagtid.

Sätta upp denna lampa involverade borrande, elarbete och skruvande. Jag blir alltid barnsligt stolt över att klara sånt och känner mig som en hel karl. Det hela blev ännu bättre av att min son sa en av sina första tvåordsmeningar;
"Mamma borrar."

Nu sitter jag och gottar mig över detta, och tittar ut över en inomhusodling som definitivt gått in i rymdåldern.

No comments: