Sunday, March 25, 2007

Kassler och tomatpytt, recept

Då har jag tillagat min första rätt med örter odlade inomhus i denna lägenhet. Det blev rätt gott, så jag delar med mig av receptet här. Tyvärr kan jag inte ge er exakta mått på de olika ingredienserna, för jag använder inte sånt. Dessutom unnar jag er nöjet att experimentera fram rätt proportioner efter egen smak :-)

Kassler och tomatpytt.

Kasslertärningar
Körsbärstomater, kluvna
Lök, hackad
Färsk salvia
Färsk basilika
Nymalen peppar
Ett litet stänk tabasco
Salt
Smör att steka i.

Bryn smöret i en panna, häll först i kasslertärningarna och låt dem steka tillsammans med löken tills löken är mjuk. Lägg i körsbärstomaterna och kryddorna tillsammans med saltet. Stek tills tomaterna ser mjuka ut - om du vill kan du sänka värmen och låta rätten puttra under lock ett tag.

Serveras med hemgjort potatismos.

No comments: