Monday, January 08, 2007

"Indoor gardening" on teh interweb - två smakprov

Blogger var total överbelastat igår när jag försökte blogga. Kanske lika bra det. Jag hade inte hunnit med att leta efter mina fröer, så det fanns egentligen inget att rapportera. Det ska erkännas att jag fortfarande inte sökt någonting, men jag kan se en påse blomkrasse titta över kartongerna i en hylla medan jag skriver.

Det jag hann med igår var i alla fall att surfa på artiklar. I Sverige verkar inomhusträdgårdar vara helt okända begrepp - frånsett då folks vanliga blomkrukeväxter. I England och USA finns det dock tillräckligt med knäppisar (räknar mig själv till den kategorin - vi har kul;-) ) för att "indoor gardening" ska kunna få hemsidor och onlineartiklar.

Water Gardens and Hanging Plants for the Indoors
Den här blev min första favorit. Ett antal kortfattade och instruktiva artiklar, både om klassiska krukväxter och om matväxter i kruka. Inga bilder, tyvärr.

THE INDOOR GARDEN
GROWING FOOD IN SMALL SPACES

Det här verkar vara en klassisk 'organisk föda mupp', men artikeln är bra och ger många matnyttiga (heh) tips.

No comments: