Tuesday, January 09, 2007

En perfekt plan (?)

Det är det där med att vara småbarnsmor - man har inte lika mycket tid som innan. Min son går numer på dagis, men det är tänkt att han ska sluta mitt på eftermiddagen och så ska vi vara hemma tillsammans några timmar innan pappa kommer. Idag slog det mig att det faktiskt går att gräva med jord och bolla med krukor samtidigt som lillen är vaken. Han kanske till och med tycker att det är kul. Och då fick jag plötsligt väldigt mycket tid till att ordna med min inomhusträdgård.

Jay!

Imorgon ska vi alltså ägna oss åt nöjet att borra hål i yogurthinkar och fylla dem med leca, tyll och såjord. Vid närmare eftertänke ska jag kanske låta bli att dammsuga lägenheten innan dess....

Jag har också gjort en snabbsökning efter frön, och hittade faktiskt mina inköp från våren 2006 i en liten låda. Det var


  • Slingerkrasse
  • Sandsenap/vildruccola
  • Salad Leaves (från Thompson & Morgan)
  • Baby leaf blandning (2 påsar)


Jag har med andra ord planerat det här ett tag utan att komma till skott. Hm. Tänk vad tiden kan gå medan man distraheras av annat.

No comments: