Thursday, January 15, 2009

Flaskhalsproblem

Det är vad jag har. Såddlingarna borde ha planterats om för flera veckor sedan, men jag har inga krukor som är stora nog. Och om jag hade krukor som var stora nog så har jag fortfarande ingenstans att ställa dem, eftersom jag ännu inte inrett två nya fönster till växtfönster. Om jag då skulle ge mig på att fixa till fönstren så kommer jag inte långt; jag har nämligen inte köpt de brädor, armaturer och annat som behövs.

Där har jag stått de senaste veckorna, ity att jag har varit pank. Nu har ödet skickat mig en större slant (tack svärmor!) och även om en rad andra utgifter sliter i den hoppas jag kunna lägga undan en del till parkettodlarmaterial. Om det skulle bli krukor? Men då kan jag inte ställa dem någonstans. Om det skulle bli armaturer och lysrör? Men det är ju tråkigt att köpa (tyvärr fungerar jag så ibland). Här kommer en strikt logik till min hjälp; det är bättre att skaffa växtfönstermaterial eftersom jag alltid kan plantera mina såddlingar i annat än terracottakrukor.

Det får nog bli lysrör. Även om det är tråkigt. Jättetråkigt.

Jag får trösta mig med att jag också lyckats med en stor bedrift; på Söndag blir vi av med de där lastpallarna som blockerat fönstret i arbetsrummet. Några vänner med många kakelugnar kommer och hämtar dem för att ha till brännved. Hurra!

1 comment:

LogbLogb said...

jag vet! jag stod i lördags och velade om jag skulle köpa på mig krukor för det känns mer "organiskt" än mina reclame-ade glassbyttor och plastboxar.