Friday, May 22, 2009

Ditt och datt

Vi har gjort vår månadshandling idag, och städat hela nedervåningen, så jag borde inte vara förvånad över att jag inte orkar vattna blommorna. Trots allt är jag förkyld och har litet mindre krafter än jag brukar. Men det är retsamt, mycket retsamt, för jag kan se att allt är jättetörstigt. Jag tror att jag kommer att vika hela morgondagen åt att städa ordentligt här och se till att trädgårdarna blir glada och roliga att sköta.

Så en liten skörderapport. Jag kan numer ta cirka 100g tomater från mina tomatplantor var annan eller var tredje dag. Klippgrönt har jag bara skördat en gång och då fick jag ut 40g - vilket låter litet men det var cirka en liter blad så det räckte till en imponerande sallad i alla fall.

Till sist; vi vann inte Melodifestivalen, men det var en svensk som tog hem Best Show Garden på Chelsea Flower Show i veckan. Ulf Nordfjell designade the Daily Telegraphs trädgård på ställningen och den första bilden i bildsviten på the Guardian är från den. Frågan är hur jag ska fira detta? Hmmmmmm... en kopp örtte och en extra smörgås måhända. Tallyho!

No comments: