Wednesday, May 27, 2009

Det är mycket nu - men det kommer auberginer!

Jodå, just nu är det spännande! Vi har fått lånelöfte från en av bankerna vi pratat med och kan börja bjuda på lägenheten. Nu gäller det att hålla tummarna så att både den affären går i lås och att vi får så mycket vi hoppas på för vårt nuvarande hem. Tack för att ni håller tummarna för mig, det här är mer spännande en skräckfilm och bergochdalbana tillsammans.

Idag hittade jag också början på en aubergine på en av mina aubergineplantor! De är snart ett halvår gamla, så jag hade gett upp hoppet om att det skulle hända något, och dessutom har de alla blivit hårt ansatta av tripsen. Men undrens tid är inte förbi, så om jag sköter mina plantor väl kommer jag att kunna laga baba ganoush om några veckor. Woot!

No comments: