Wednesday, February 04, 2009

Planer, planer, planer

Ni kanske kommer ihåg att mitt enda nyårslöfte var att hålla mig till planen? Det är dags att titta litet på den och se vad jag har kvar. Det verkar vara detta:


  • Plantera om såddlingar
  • Måla fönsterbrädor
  • Sätta upp fönsterbrädorna och tilläggsljuset
  • Placera ut de omplanterade växterna


Verkar vara ganska lätt när jag ser det så här. Jag måste städa undan en massa junk innan jag kan måla fönsterbrädorna, men annars borde det gå att göra ganska snart. Såddlingarna är det värre med. De har nu stått så länge i sina växthus att det växer alger på äggskalen. Just en snygg parkettodlare jag är...

Det knepiga här är inte det jag ska göra, utan att få tid till det. Just nu jobbar jag med företaget samtidigt som jag studerar heltid, det krävs avancerade tidsstudier för att vricka loss odlartid ur det schemat. Det ser ut som att jag måste göra en sekundärplan för att komma loss ur dödläget.


  • Rensa Bordet
  • Ta ner tomater och mangold
  • Så nya frön


Dåså, när jag fått det gjort har jag mer frihet eftersom detta ger mig arbetsutrymme när jag får en sekund ledig. Håll tummarna för mig!

1 comment:

Anonymous said...

Hej! Har just hittat din blogg och har ett tips på jordblandning som passar bra till krukodling. Blandningen består av lika volymdelar sand (0-8 mm) och gräsklipp (ju fler olika örter som ingår, desto bättre).
Blandningen lagras i svart sopsäck på balkongen i minst två månader. Tryck ut så mycket luft som möjligt och knyt i hop. Lufta blandningen i några dagar innan du använder den. Den här blandningen är mycket näringsrik och innehåller allt dina växter behöver. Billigt, effektivt och miljövänligt.
Vill du veta mer, så finns det massor att läsa på http://www.naturochtradgard.se/lasvart.html under rubriken GRÖNMASSA

Lycka till och tack för alla roliga tips!
Lotta