Friday, September 12, 2008

Köksfönstret


Jag trodde att jag hade mer kryddfrön hemma, men nu när jag går igenom mitt 'bibliotek' visar det sig att det mesta jag har redan växer där. Undantaget är dill och citrontimjan, och även om det kommer att bli en ny timjan (gott i kryddoljan) så känns det litet fattigt. Ska jag behöva göra en ny inköpsrunda till Impecta? Vanligtvis skulle jag bli till mig i trasorna för en sådan chans, men just nu vill jag hålla hårt i plånboken*.

Hmmmm, jag hade ett kuvert ramslök liggande också. Så får det bli. Till köksfönstret lägger jag bara citrontimjan och ramslök när jag väl städat undan de döda växterna. Några plantor ska få större krukor och jag ska placera dem bättre på brädan - just nu står allt ihopträngt för att ge plats åt växter som har dött eller flyttats till andra ställen. Plantorna ska också få ca två veckors vattenduschning - här härjar en odefinierad ohyra som jag vill tvätta bort.

***



*Jag hoppas att min inre Slösa inte ska sticka upp sitt plyte igen, men det brukar tyvärr inte ta lång tid.

No comments: