Friday, June 06, 2008

Pannkakstårta med jordgubbar



  • Pannkakor, så många du tycker att du behöver
  • Jordgubbssylt
  • Vispad grädde ca 4-5dl
  • Färska jordgubbar

Varva pannkakor, sylt och grädde och lägg enbart grädde på den sista pannkakan. Dekorera med färska jordgubbar. Klart.

Om man har penséer kan man dekorera med dem - de är ätbara.

Jordgubbar går att odla inomhus, men jag föreslår att man tar plantor av en remonterande sort och fyller flera amplar så att det blir en skörd att tala om. Att konstpolinera blommorna med en mjuk pensel kan vara en god idé, det är vad jag gör när jag odlar smultron inne.

***


Jag är barnslig förtjust i Cafe Press, det är en märklig kick att se sina bilder professionellt upptryckta på allt från nallebjörnar till affischer . Därför lägger jag numer upp dagens bild på min lilla shop Indoor Potager. Om ni gillar dagens bild kan ni köpa tryck av den därifrån, och där finns också ett arkiv med bilder från tidigare poster. (Jag gör det mest som en kul grej, men det kan inte hindra mig från att säga: köp, köp för allt vad ni är värda! ;-) )

Tryck med dagens bild hittar ni här.

2 comments:

Cattis said...

mm... va gott!

Jo, jag tänkte skicka till fyra förlag till att börja med.

Jag har upptäckt att det finns en mängd förlag.

T o m Astrid Lindgren blev nobbad Bonniers en gång i tiden ;-)

Tack för stödet!
Manus går i väg på måndag.
Ska skaffa en pärm bums genast.

Kram
Cattis

Rosengeranium said...

Lycka till!