Wednesday, June 04, 2008

Äntligen!


Jag vågar inte tänka på hur mycket försenad jag är, men nu står en ny försådd på bordet! Den här gången gav jag sjutton i att planera, istället impulsshoppade jag bland mina fröpåsar.
"Få se nuuuuu, vad har jag här? Fänkål, det blir nog bra istället för morötterna. Hjorthornsgroblad - vad har jag köpt den för? Lika bra att så den och se vad det blir. Hmmm, här ligger en del solrosfrön kvar, behöver nog dra upp en del plantor till kolonilotten. Tomater! Jag får inte glömma tomater! Och de här krassefröna kan jag lika gärna så..."

Femtioåtta äggskal och plastbyttor står nu i båda mina växthus (titta! jag fick användning för det dyra köpesväxthuset till slut!) och mer blir det i morgon när bönor och krassefrön ska i jorden.

Jag borde för övrigt läsa min epost oftare. Igår natt insåg jag att jag fått en länk till Indoor Gardener i Patti Moreno's månadsbrev (theGardenGirlTV) som kom ut i fredags. Coolt! Jag är jättehedrad!

***



Jag är barnslig förtjust i Cafe Press, det är en märklig kick att se sina bilder professionellt upptryckta på allt från nallebjörnar till affischer . Därför lägger jag numer upp dagens bild där. Om ni gillar bilden eller bloggen så kan ni köpa tryck av den. (Jag gör det mest som en kul grej, men det kan inte hindra mig från att säga: köp, köp för allt vad ni är värda! ;-) )

Dagens bild hittar ni här.

No comments: