Tuesday, July 28, 2009

Tänk så det kan bli...

Gissa vad? Jag blev uppsagd i torsdags... Jag och min coach var rörande överens om att mitt säljande nog inte skulle ta luft, så jag är inte så ledsen. Däremot fick jag en fruktansvärd huvudvärk på lördagen, så istället för att rensa upp bland mina plantor så tillbringade jag dagen... ähm... på IKEA... med att äta bearnaisesås... (Glöm det där med fläsk och andra dekorationer som ratatouille - det är bearnaisesåsen jag vill åt.)

Nå, under några korta veckor kommer det betyda att jag bara har ett jobb och ett företag att ta hand om. Dessutom är jag hemma med sonen i väntan på att dagis ska öppna efter sommaruppehållet så jag kan i princip bara ägna mig åt hemmafrusysslor. Jag har beslutat mig för att göra det mesta av tiden och har redan bakat kanelbullar och surdegsbröd, tvättat och vikt flera maskiner och städat ett rum (man ska inte förta sig...). Nu närmar sig sakta, sakta den stunden då jag kan ta tag i växterna igen. Först ska jag vräka ut alla vissna lik, sedan ska jag så tomater, och mangold, och popcornklippgrönt, och mangold, litet syra, och mangold, en eller två burkar ärtklippgrönt, och, naturligtvis, mangold.

Attans vad det kliar i fingrarna!

2 comments:

Anna said...

Mangold är en favorit för mig. Det är liksom enriktig trotjänare när man har begränsade odlingsytor! Har sått 'Bright lights' i både balkonglåda och i ett miniväxthus. Både snyggt och bra, och vad passar bätte än bladgrönsaker som ger hur långt skördetid som helst när man odlar i kärl?

Rosengeranium said...

Håller definitivt med! Tål halvskugga gör den också - den är litet av inomhusodlingens gnurgla...