Sunday, March 01, 2009

Akvaponi som folkrörelse

På kort tid har jag hittat två videor om inomhusakvaponier och båda är inspirerade av Patti Moreno (dvs. GardenGirlTV) - ni kanske ser att båda två har samma sorts hyllor som hon använder. Det är ju en ganska enkel konstruktion som vem som helst kan ge sig på, och den ger också fler parkettodlare över hela världen :)).

Simon Tay Easy DIY Indoor Aquaponic (Video 5)



Simon Tay bor i Singapore (om jag förstått rätt) och ni kan följa hans akvaponiexperiment på hans blog SG Energy Crisis.

ninamichelle77 Aquaponic Video Diary Entry #1



Nina Michelle bor i USA, och ni kan följa hennes akvaponiexperiment på hennes blogg Green Grass Ramblings.

2 comments:

Anonymous said...

Ååå vad duktig du är som håller på och står i .-) Berätta gärna hur det går med lavendeln, min står just nu i köksfönstret och ehh...väntar på att bli kompost...

Rosengeranium said...

Din lavendel kan nog språkas med min salvia i planthimlen; den blev kompost idag.

Vet inte om jag är så duktig egentligen, mer ihärdig :)