Wednesday, March 18, 2009

En parkettodlares suck...

Nu håller mina nya tomatplantor på att försöka lyfta sin växtlampa igen! Växter växer ju bevisligen långsamt, men ändå känns det inte riktigt som jag hänger med. Slingrande slingerväxter gör ivriga försök att krama varandra i förskolan (dvs. första omplantering) och jag inser att jag borde sära dem åt NU, innan de fastnar i varandra. Samtidigt pockar andra växter på att få komma ur sina äggskal varför jag behöver bereda mer jord och flera växtplatser ska inredas. Just nu är jag bara glad att större delen av fröna fortfarande tövar under ytan - jag har händerna fulla med de som kommit upp.

3 comments:

Sanna said...

hahaha, vad härligt det låter! Själv fick jag börja sålla redan när jag skulle sätta de små fröna... förra året blev det aningen för mycket av alltihop och det fick inte ens plats ute i trädgården! (kan ha att göra med att jag bara har en liten yta till mitt förfogande! resten av familjen vill också få plats ;)

Rosengeranium said...

"Sålla" är ett sånt där ord som inte riktigt fastnat i min vokabulär... :)

nissar said...

Hej Parkettodlaren, idag hittade jag till din blogg för första gången. Vad härligt att du inte låter dig begränsas av bristen på trädgård. Hoppas tomaterna buskar till sig, mina ser bedrövliga ut, långa rangliga och bleka.. Ser fram emot att följa dina odlingsäventyr i parketten!