Wednesday, June 17, 2009

Murphy anfaller på flera fronter...

Sedan jag skrev här att plantorna skulle klara sig för att det var molnigt (och riktigt uschelt väder) har det varit strålande sol här i Uppsala. Hrmpf! Där får man för att man är självsäker. Och tro inte att solskenet kommer att räcka till midsommarfirandet, enligt min erfarenhet regnar det alltid den dagen. Jag förstår inte varför man inte syr upp folkdräkter i galon.

Ja, jag är litet bister just nu. Skatteverket har slarvat bort min deklaration och nu vill de kräva pengar av den för att jag "inte lämnat in den". Nu står jag alltså (ja, står - benet protesterar) och kopierar kladdar (för hade jag vett att ta en kopia då i Maj? Oooooo nej!) och fyller i nya blanketter för brinnande livet. Blommorna får vara törstiga ett tag till, jag har en förseningsavgift att fäktas med.

Fortsätt för övrigt att rösta i omröstningen om jag ska bo på stan eller landet. Intressanta skillnader börjar utkristallisera sig mellan Parkettodlaren och Indoor Gardener - jag kommer att analysera dem grundligt sedan omröstningen är stängd :)

No comments: